Betalning och leverans
Kreditkontroll
Fakturabetalning erbjuds i samarbete med Klarna AB. Vår fordran överlåts därmed till vår samarbetspartner Klarna AB, som i sin tur vidareöverlåter fordran till Nordea Finans Sverige AB (publ). Betalning ska ske till Nordea på angivet konto. Segoria AB hanterar Klarnas inkassoärenden.
Faktura
Det är viktigt att betalning sker till det kontonummer som står angivet på den aktuella fakturan.
Fakturan förfaller till betalning efter 30 dagar.
Betalning
- Klarna Checkout
Faktura / Delbetalning / Visa / Mastercard / Direktinbetalning via bank
Vid beställningen uppger du namn, adress, telefonnummer, e-postadress. Dessutom behöver du ange ditt personnummer för kreditkontroll. Dubbelkolla alltid din adress och ditt mobilnummer för sms-avisering innan du skickar in din order! Vi tar ej ansvar för felskickade paket pga felaktigt inskrivna uppgifter i kassan. Fakturorna sköts av Klarna AB. Väljer du delbetalning skickar Klarna ut en delbetalningsplan cirka en månad efter att du gjort din order. Vid eventuella frågor kring din faktura ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst.
-PayPal Checkout
Betala säkert med ett PayPal-saldo, kreditkort eller bankkonto. Mottagaren får pengarna utan att se ditt kreditkorts- eller bankkontonummer. Säljare eller mottagare kan överföra pengar från ett PayPal-konto till ett bankkonto eller kreditkort. Eller så kan de använda sitt PayPal-konto till att betala online.
Kreditkontroll
Fakturabetalning erbjuds i samarbete med Klarna AB. Vår fordran överlåts därmed till vår samarbetspartner Klarna AB, som i sin tur vidareöverlåter fordran till Nordea Finans Sverige AB (publ). Betalning ska ske till Nordea på angivet konto. Segoria AB hanterar Klarnas inkassoärenden.
Det är viktigt att betalning sker till det kontonummer som står angivet på den aktuella fakturan.
Leverans
Uppskattad leveranstid för lagerförda produkter är 3-5 vardagar, men detta kan skifta beroende på var i landet du bor, samt om just ditt ombud har utkörning dagligen. OBS! Längre leveranstid kan förkomma under högsäsong (sep-dec). Kontakta gärna kundtjänst för orderstatus. Ett mail med sändningsnummer skickas när din order lämnar lagret. Vi skickar alla paket spårbara och försäkrade direkt till ombud. Se till att ditt namn är helt korrekt ifyllt i kassan, eftersom du måste legitimera dig hos ombudet för att kunna hämta ut ditt paketet. Ange därför aldrig ett barns namn, eller ett smeknamn.
Kontrollera alltid att du fått alla produkter du beställt direkt vid mottagande av försändelsen! Är något inte korrekt, kontakta kundtjänst senast 10 dagar efter att du mottagit försändelsen.
Fraktkostnader
- Postnord 69 kr. (Upp till 2kg)
Varorna skickas som varubrev alternativt postpaket direkt hem till dig eller till närmaste Postnord ombud.
Vid mindre försändelser på enstaka produkter, eller med en totalvikt som understiger 2 kg, levereras varubrevet direkt hem till din brevlåda. Om försändelsen är för stor för din brevlåda lämnas den utanför din dörr eller lämnas vid brevlådan i en påse. Du behöver inte vara hemma för att ta emot din leverans, utan den levereras utan kvittens.
Observera att leveransansvar upphör när försändelsen lämnats i brevlåda eller utanför dörr.
Om försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik skickas ut en SMS-avisering med information om vart du kan hämta ditt paket. Paketet måste hämtas inom 7 dagar för att förhindra att det skickas i retur till oss.
- Schenker 99 kr.
Paketet levereras till närmaste Schenker in-/utlämningsställe. Som mottagare får du ett meddelande när ditt paket finns att hämta hos Schenker ombud. För din och vår säkerhet är alla paket försäkrade och spårbara hela vägen till ditt närmaste ombud. Du blir fullt ersatt om ett paket skulle försvinna på vägen. Varje order måste hämtas ut med giltig legitimation.
Klicka här för att hitta ditt närmaste Schenker Ombud
-Hemleverans/Företagspaket Schenker 249kr
Paketet levereras vid din dörr och gods i anslutning till tomtgräns. Det gäller både till företag och privatpersoner. Leveransen av paket sker vardagar 7-17 eller vardagskvällar 17-22, beroende på vad avsändaren valt vid bokning. Gods levereras vardagar 7-16. När du tar emot en leverans signerar du på chaufförens handdator för att bekräfta att du har mottagit leveransen. Om du inte kan vara hemma vid leverans finns möjlighet för dig vid avisering att välja att paketet kan lämnas utanför din dörr och för gods sker leveransen i anslutning till tomtgräns/entré. Vi ställer aldrig av en sändning utan din tillåtelse.
För din och vår säkerhet är alla paket försäkrade och spårbara hela vägen till ditt närmaste ombud. Du blir fullt ersatt om ett paket skulle försvinna på vägen.
Du erhåller ingen avisering eller kvittens på leverans. Bor du i villa så placeras paketet av Schenker innanför tomtgräns på lämplig plats. Bor du i lägenhet med portkod, måste denne anges i meddelanderutan. Om detta missas, tas paketet tilbaka till speditören och en avgift på 250:- tillkommer beställaren. Allt ansvar åligger dig som kund gällande stulet eller skadat gods efter leverans.
När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som ska leverera din order inom utsatt tid. Shop by DM kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager när du gjorde din beställning eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.
-Avhämtning på vårt lager
Vi erbjuder varor avhämtning på vårt lager. Adressen för varor avhämtning:
Gyljen Pjäravägen 18
956 91 Överkalix
Vid överenskommelse kan varorna hämtas i centrala Överkalix. Vänligen skriv sina önskemål i "Beställnings- och leveranskommentarer" fältet som ligger längst ner i Steg 5 "Kontrollera & Beställa" samt skriv din kontakt information som e-post och telefonnummer. Ni kan alltid kontakta oss genom våra sociala medier där är vi tillgängliga mest av tiden så ni får en snabbare kundservice.
Facebook: Shop by DM
Instagram: shopbydm_dm
När din beställning är redo att hämtas får du ett mejl av oss. Har du inte fått ett mejl, är din beställning ej redo.
Har du önskat en avhämtning i centrala Överkalix så ringer jag för att bestämma avhämtning vilkorer. Kan jag inte komma i kontakt med dig då varorna ska hämtas på vårt lager.
Vänligen notera att det går inte att handla på plats, utan alla beställningar måste läggas i förväg via webbutiken.
Önskar man en snabbare avhämtning skriv det i "Beställnings- och leveranskommentarer" fältet som ligger längst ner i Steg 5 "Kontrollera & Beställa" och kontakta oss via sociala medier eller via mejl kundtjanst@shopbydm.se så vi förbereder din beställning så fort som möjligt.
Reklamation och Garanti
Reklamation måste meddelas till kundtjänst inom skälig tid. Vi uppmanar dig att reklamera omgående efter att felet upptäckts, ca 2 månader anses som en skälig tid för anmälan. 1 månad för ljus. Invänta alltid svar från kundtjänst, och ev. returetikett för retur. Skicka aldrig tillbaka en defekt vara utan att först ha fått svar från kundtjänst om hur reklamationen ska hanteras. Om reklamationen godkänns skickar vi en ny vara, alternativt pengarna tillbaka eller reparation. Skulle varan utgått ur vårt sortiment återbetalar vi köpesumman.
Garantin gäller alla produkter i vårt sortiment. Tiden är 1 år om inget annat anges. Om garantiärendet godkänns skickar vi en ny vara, alternativt pengarna tillbaka eller reparation. Skulle varan utgått ur vårt sortiment återbetalar vi köpesumman. Däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.
Kontakta alltid kundtjänst innan retur sker kundtjanst@shopbydm.se